Pasy transportowe znajdują zastosowanie przy mocowaniu ciężkich ładunków w transporcie drogowym, morskim i lotniczym. Jest to zdecydowanie najpopularniejsza metoda zabezpieczania ładunku. Najczęściej stosowane przez kierowców samochodów ciężarowych, dostawczych. Świetnie sprawdzają się również przy transporcie samochodów na lawetach.
	





	W wersji standardowej ściągacz pasowy składa się z grzechotki (urządzenie napinające) oraz dwóch części taśmy zakończonej hakami. Materiał, z których zostały wykonane pasy jest bardzo odporny na przecieranie. Grzechotka ściągacza wykonana ze stali galwanizowanej, haki mocujące ocynkowane.
	Mniejsze modele nazywane ściągaczami turystycznymi świetnie sprawdzają się przy zabezpieczeniach mniejszych ładunków w bagażnikach samochodów i małych przyczepach.
	LC - zdolność mocowania - najwyższa siła, dla której pas mogą być użyte przy mocowaniu.
	
		
			|  | LC - zdolność mocowania w układzie prostym | 
		
			|  | LC - zdolność mocowania w opasaniu | 
	
	
	Zalety
	- 
		idealne rozwiązanie dla ciężkich ładunków
- 
		odporne na uszkodzenia mechaniczne, ścieranie, temperaturę;
- 
		wykonane z bardzo wytrzymałej taśmy polyester;
- 
		dźwignia napinacza zabezpieczona przed samoczynnym otwarciem;
- 
		bezpieczne - testowane w naszym laboratorium w procesie wytwarzania;
- 
		gwarancja 12 m-cy
	Charakterystyka
	- 
		produkowane zgodnie z normą EN 12195-2;
- 
		zakres temperatury pracy: od -40oC do +100oC
- 
		współczynnik bezpieczeństwa na pasy 3:1
- 
		współczynnik bezpieczeństwa grzechotki 2:1
	Podstawowe różnice między napinaczami CLASIC i ERGO:
	
		
			| 
					CLASIC - 5000Nominlna siła napięcia STF - 375
 | 
					ERGO - 5000Nominalna siła napięcia STF - 500
 | 
		
			|  |