Reklamacje i zwroty
Nie każdy zakup okaże się trafiony. Jeśli produkt nie spełni Państwa oczekiwań i zdecydują się Państwo go zwrócić, poniżej znajdują się wszystkie niezbędne informacje na temat możliwości i procedury zwrotu na
ehak24.pl.
Dla Przedsiębiorców:
-
Wyłączenie rękojmi:
-
Przedsiębiorcom nie przysługuje prawo do rękojmi za wady produktów.
-
Odstąpienie od umowy:
-
Przedsiębiorca może odstąpić od umowy z przyczyn leżących po jego stronie, jednak może zostać obciążony karą umowną do 30% wartości brutto zamówienia oraz kosztami transportu zwracanego zamówienia.
-
Odstąpienie od umowy nie przysługuje w przypadku towarów nie prefabrykowanych, produkowanych według specyfikacji przedsiębiorcy lub zaspokajających jego zindywidualizowane potrzeby, a także w innych przypadkach wymienionych w regulaminie.
-
Zwroty towarów:
-
Przedsiębiorcy przysługuje prawo zwrotu towarów w ciągu 3 dni od dostawy, z wyłączeniem towarów opisanych powyżej.
-
Zwrotom nie podlegają towary używane, uszkodzone, zmontowane i następnie rozmontowane, bez oryginalnego opakowania i dokumentacji, ani zamówione na życzenie przedsiębiorcy.
-
Odpowiedzialność sprzedawcy:
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub opóźnienie przesyłki po jej przekazaniu przewoźnikowi.
-
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy ograniczona jest wyłącznie do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy. Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
-
Wypowiedzenie umowy:
-
Sprzedawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym bez podania przyczyn.
-
Sprzedawca ma również prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia bez podania przyczyny.
-
Kontrola przesyłki:
-
Przedsiębiorca jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki w momencie odbioru i zgłoszenia ewentualnych szkód przewoźnikowi.
Towar uszkodzony w transporcie/dostawie:
-
Procedura zgłaszania wad powstałych podczas transportu/dostawy zamówionego towaru:
-
Należy spisać protokół, który zawiera następujące informacje:
a. Datę i godzinę sporządzenia
b. Dane firmowe
c. Datę i godzinę doręczenia
d. Opis szkody i stanu przesyłki
e. Informacje o opakowaniu przesyłki
O czym warto pamiętać:
-
Zgłoszenie uwag dotyczących przesyłki może dokonać wyłącznie Odbiorca.
-
Kurier lub firma spedycyjna mają obowiązek, na życzenie klienta, poczekać do momentu rozpakowania towaru i przeprowadzenia wstępnych oględzin zamówienia.
-
Sporządzając protokół, nie można zapominać o żadnych szczegółach; gotowy protokół powinien być dołączony w odpowiedniej sekcji na uwagi do listu przewozowego.
-
W przypadku braku wzoru protokołu szkody, można go spisać odręcznie, jednak wymaga on podpisów zarówno Odbiorcy, jak i Kuriera.
-
Kurier lub firma spedycyjna nie mają prawa odmówić spisania protokołu szkody, jeżeli zewnętrzny wygląd przesyłki sugeruje uszkodzenie zawartości.
-
Odbiorca ma prawo odmówić przyjęcia uszkodzonego towaru.
Wadę zauważono po odbiorze przesyłki?
-
Niezwłocznie skontaktuj się z firmą spedycyjną lub kurierem, poinformuj o zaistniałej sytuacji i poproś o powrót do miejsca doręczenia w celu spisania protokołu.
Dla Konsumentów:
-
Reklamacje:
-
Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, to przysługują Ci określone prawa w przypadku, gdy sprzedany towar nie jest zgodny z umową. W przypadku braku zgodności towaru z umową, masz prawo złożyć reklamację – np. na adres e-mail: sklep@hak.com.pl. Co do zasady ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta możesz żądać:
-
wymiany towaru
-
naprawy towaru
W niektórych przypadkach możesz złożyć oświadczenie o:
-
odstąpieniu od umowy,
-
obniżeniu ceny.
Wszelkie szczegółowe informacje na temat Twoich praw znajdziesz w Regulaminie.
Reklamacje można zgłaszać telefonicznie lub mailowo, a towar należy wysłać na adres: HAK, ul. Jerzmanowska 8f, 54-519 Wrocław. W przypadku niezgodności towaru z umową, konsument może żądać naprawy lub wymiany towaru. Jeżeli jest to niemożliwe lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami, sprzedawca może odmówić spełnienia żądania.
-
Prawo odstąpienia od umowy:
-
Konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od dnia objęcia towaru w posiadanie.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia, konsument musi przesłać jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (formularz odstąpienia, pismo pocztą lub e-mail).
-
Zwrotu płatności dokonujemy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że konsument zgodzi się na inne rozwiązanie. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
-
Zwrot towaru należy dokonać na adres: HAK Sp. z o.o., ul. Jerzmanowska 8f, 54-519 Wrocław. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
-
Odpowiedzialność sprzedawcy:
-
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeśli wybrana przez Konsumenta opcja jest niemożliwa do zrealizowania lub wiązałaby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy. Jeśli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
-
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od momentu poinformowania przez Konsumenta o braku zgodności towaru z umową, bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel jego zakupu. Koszty naprawy lub wymiany, w tym koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca
-
Wyłączenia od Prawa do Odstąpienia:
-
Prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do towarów produkowanych na zamówienie, towarów które po dostarczeniu zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami, a także w innych przypadkach wskazanych w regulaminie.
-
Terminy i warunki zwrotu:
-
Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy.
-
Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
Kontakt
-
Adres do zwrotów i reklamacji: HAK Sp. z o.o., ul. Jerzmanowska 8f, 54-519 Wrocław
-
Kontakt telefoniczny: +48 519 367 121, +48 538 629 233, 71 349 35 02
-
E-mail: sklep@hak.com.pl
Zapraszamy do kontaktu w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących reklamacji i zwrotów.