Mocowanie ładunku

Pasy mocujące to rodzaj osprzętu transportowego najpowszechniej stosowany do zabezpieczania różnego typu ładunków na czas przemieszczania pojazdem. Ich funkcjonalność uzupełniają odciągi łańcuchowe, maty antypoślizgowe, narożniki zabezpieczające czy siatki, które pozwalają dodatkowo ustabilizować ładunek w czasie transportu. Nie zależnie od rodzaju przewożonych materiałów, pasy mocujące powinny znajdować się na wyposażeniu każdego pojazdu.   Pasy transportowe – rodzaje
Wyświetlane 20 z 37 wyników
Mocowanie ładunku (37)

Mocowanie ładunku

Pasy mocujące to rodzaj osprzętu transportowego najpowszechniej stosowany do zabezpieczania różnego typu ładunków na czas przemieszczania pojazdem. Ich funkcjonalność uzupełniają odciągi łańcuchowe, maty antypoślizgowe, narożniki zabezpieczające czy siatki, które pozwalają dodatkowo ustabilizować ładunek w czasie transportu. Nie zależnie od rodzaju przewożonych materiałów, pasy mocujące powinny znajdować się na wyposażeniu każdego pojazdu.

 

Pasy transportowe – rodzaje

Rodzaje pasów transportowych, dostępne w ofertach dostawców, pozwalają dobrać osprzęt odpowiednio do istniejących potrzeb transportowych. Najczęściej stosowane rodzaje pasów mocujących to:
  • Pasy mocujące uniwersalneogólnodostępne pasy, występujące w dwóch formach – jako pas jednoczęściowy oraz pas dwuczęściowy. Tego typu sprzęt najlepiej sprawdzi się w codziennych sytuacjach – do mocowania bagażu na bagażniku dachowym, do stabilizowania i unieruchomienia różnych ładunków transportowanych na przyczepce samochodowej bądź lawecie. Również transport wielkogabarytowy używa uniwersalnych pasów transportowych do mocowania ładunków o określonych gabarytach. 
  • Pasy mocujące 3-punktowe używane są do ich głównego zastosowania – mocowania samochodów na lawecie. Działanie pasów polega na dociskaniu kół auta do podłogi lawety, przy czym stosuje się w tym przypadku również gumowy ochraniacz na pas, zapobiegający zsunięciu się pasa z opony objętego nim koła. 
  • Pasy mocujące ERGO – wymagane są w przypadku trudniejszego transportu w krajach Europy Zachodniej. Pasy te charakteryzują się większą siłą mocowania, są również wyposażone w napinacz inny od standardowego – o dłuższej budowie, z większa ilością zębów oraz podwójną zębatką. Od standardowych pasów uniwersalnych różni pasy ERGO również nieco inaczej skonstruowany mechanizm napinający, uruchamiany od góry.
  • Pasy do listew – specjalistyczne pasy mocujące zakończone hakami przystosowanymi do listew kotwicznych w samochodach dostawczych. 
 

Pasy jednoczęściowe czy pasy dwuczęściowe?

Pasy mocujące transportowe dostępne są w dwóch podstawowych wersjach jako pasy jednoczęściowe albo pasy dwuczęściowe. Pasy jednoczęściowe, nazywane również pasami ściągającymi, nie mają zakończeń w postaci haków. Wyposażone są w mechanizm ściągający (ściągacz), a całość funkcjonuje podobnie do paska ubraniowego. Pasy dwuczęściowe składają się z dwóch pasów – jeden z nich zakończony jest elementem zaczepowym, drugi dźwignią i grzechotką, umożliwiającą osiągnięcia odpowiedniego naciągu pasa transportowego. 
 
Poza budową, oba typy pasów transportowych różnią się również swoim zastosowaniem. W sytuacjach, w których na platformie samochodu istnieją elementy, o które będzie można zaczepić haki, należy wybrać pas mocujący dwuczęściowy, którego naciąg można swobodnie wyregulować z zastosowaniem napinacza. Jeśli nie ma opcji zaczepienia haków, wówczas należy zastosować pas mocujący jednoczęściowy, umożliwiający opasanie ładunku i jego stabilizację na czas transportu. 
 

Haki pasów transportowych

Przy wyborze pasów transportowych warto zwrócić uwagę również na typ zakończeń ich poszczególnych części – odpowiedni dobór pasów pod tym względem pozwoli na stabilne zamocowanie ładunku na czas transportu
 
Najczęściej spotykanymi zakończeniami pasów transportowych są haki – hak D6 typu podwójny pazur, hak D7 typu pazur, hak D8 typu pazur obrotowy oraz hak typu KRONE. Haki podwójny pazur oraz pazur pojedynczy są mocnymi hakami, które znajdują zastosowanie w większości sytuacji transportowych. Hak pazur obrotowy pozwala na modyfikację pozycji haka w czasie mocowania bez obawy o jego skręcenie. Haki KRONE to haki specjalistyczne, przystosowanie do mocowania ładunku w naczepach typu KRONE, do których nie pasują standardowo dostępne zakończenia pasów mocujących. Dodatkowym usprawnieniem jest dostępność haków w pasach mocujących w różnych rozmiarach, zależnie od szerokości samego pasa. 
 

Jak kupować pasy transportowe?

Zakup pasów mocujących wymaga zorientowania się w parametrach tego sprzętu – w ich odpowiednim doborze może również pomóc zespół konsultantów Ehak24.pl. Najważniejsze cechy pasów mocujących zamieszczane są na ich etykiecie. Kolor etykiety dodatkowo informuje o materiale, z jakiego wykonano pas mocujący (brązowy – polipropylen, niebieski – poliester, zielony – poliamid), co pozwala dobrać pas odpowiednio do czynników występujących w środowisku zewnętrznym. 
 
Najważniejsze cechy pasów transportowych to ich zdolność mocowania (LC), dopuszczalna siła napinania (SHF) oraz siła dociskania ładunku do podłoża (STF). Te trzy parametry określane są w jednostkach daN (dekaniutonach), gdzie 1 daN oznacza 1 kg. Im wyższe wartości tych trzech parametrów, tym większa jest możliwość stabilizująca ładunek dla danego typu osprzętu. Dopuszczalna siła napinania dodatkowo różni się w zależności od sposobu zamocowania ładunku – na pasie podawana jest w sytuacji przypięcia oraz opasania ładunku danym pasem. Etykieta pasa transportowego informuje również o maksymalnym wydłużeniu pasa oraz normie, według której pas został wyprodukowany. Standardowo zawiera również zakres długości danego pasa – dostępny bez konieczności sprawdzania. 
0
Lista
0
Koszyk