Zastosowanie podkładki Gantrail Mark 7 pomiędzy szyną a jej podporą znacznie poprawia żywotność i osiągi torów dźwignicowych. Dźwignice powodują bardzo silny nacisk na konstrukcje, po których się poruszają – podkładka znacznie zmniejsza naprężenia pomiędzy szyną i konstrukcją wsporczą. Podkładka Gantrail jest jednym z trzech kluczowych składników uzyskania trwałego torowiska. Są nimi:
-
elastyczna podkładka,
-
mocne klemy regulowane,
-
szyna spawana w sposób ciągły.
Podkładka Gantrail została zaprojektowana z żłobkowaną górną powierzchnią. Daje to dwustopniowy poziom sztywności. Podczas ładowania puste przestrzenie w górnej części pozwalają klipsom Gantrail wstępnie skompresować podkładkę w niewielkiej ilości. Wraz ze wzrostem obciążenia koła puste przestrzenie wypełniają się, a klocek staje się sztywniejszy. Gwarantuje to, że szyna nie jest nadmiernie obciążona.
Podkładka jest wzmocniona taśmą stalową, aby zapewnić dużą sztywność boczną i zapobiec przemieszczaniu się spod szyny.
Zalety:
-
eliminacja koncentracji obciążeń, a w konsekwencji redukcja poziomu naprężeń w szynie,
-
ochrona mechanizmu jazdy przed przedwczesnym zużyciem i awariami,
-
wydłużenie żywotności szyn, kół, łożysk i wałów,
-
redukcja zużycia szyn i jej podłoża związanego z wzajemnym tarciem obu elementów.
dd 2503
dd2503
podkładka elastyczna członowa
przekładki gantrail
podkłady torowiska
przekładki elastyczne
podkładka mark 7
system elastycznego mocowania sz
podkładki gantrail
podkładki do szyn
DD2503
DD 2503